Onderzoek. Trendanalyse en voorspelling. Advies.
Voor diverse bedrijven (Volvo, ArcelorMittal, Ageas,…), musea en organisaties onderzocht Zabine uiteenlopende onderwerpen.
Dit resulteerde in adviesrapporten, presentaties, tentoonstellingen en de programmatie van meerdaagse seminaries in binnen- en buitenland.
Een aantal concrete vragen die ze onderzocht en waarop ze antwoorden formuleerde:
- Hoe kunnen we het thema van ons meerdaags seminarie boeiend invullen? Welke vernieuwende concepten, gastsprekers en acts programmeren we? Hoe prikkelen we een nieuw publiek? Hoe kunnen we inspireren? Hoe zorgen we ervoor dat dat nieuwe publiek ons trouw blijft?
- Hoe zorgen we ervoor dat een tentoonstelling over WOI ook jongeren aanspreekt? Wat laten we zien, wat niet? Welke voorbije tentoonstellingen, voorstellingen,… kunnen ons inspireren om zelf een beklijvende scenografie te brengen?
”Zabine legde verbanden tussen zaken zoals wij ze nog niet eerder gezien hadden. Haar inzichten zijn inspirerend en verfrissend.”
”Met een originele kijk op de maatschappij, psychologie, literatuur en cultuur bracht Zabine een theoretisch onderbouwde boeiende presentatie. Daar koppelde ze meteen ook een aantal praktische tips en een stappenplan aan vast.”
Foto: Chiara Zonca